Vegaaniset banaanipannukakut

Kuohkeat, makeat banaanipannukakut ilman lisättyä sokeria - täydellinen aamupala on tässä! Nämä pannukakut taipuvat oikeilla lisukkeilla myös jälkiruoaksi. Lisää kylkeen marjoja, pähkinävoita, vaahterasiirappia, suklaata... tai mitä vain mielesi tekee. Nyt ollaan hyvän äärellä.



Alkuperäinen resepti on The Healthiest Diet on the Planet - kirjasta, josta muokkasin sitä ihan rahtusen blogiin sopivaksi. Pannukakkujen valmistus on nopeaa, helppoa ja lopputulos on aina hyvä - tässä syyt siihen, miksi näitä pannareita paistellaan meidän keittiössä nykyään tuon tuosta. Paistaminen onnistuu loistavasti pinnoitetulla pannulla ilman lisättyä rasvaa, joten tämän helpommaksi (saati herkullisemmaksi) homma ei oikein voisi edes mennä.



VEGAANISET BANAANIPANNUKAKUT
noin 12 keskikokoista pannukakkua

2 dl täysjyvävehnäjauhoja
2 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1/2 tl suolaa
2 1/2 dl muussattua, todella kypsää banaania (noin 2 isoa tai 3 pientä)
2 1/2 dl kasvimaitoa
2 1/2 dl vichyä

lisäksi halutessasi
2 dl mustikoita tai suklaahippuja

Yhdistä isossa kulhossa kuivat aineet keskenään. Muussaa toisessa kulhossa banaanit muusiksi, lisää sekaan maito. Kaada banaani ja maito kuiviin aineisiin ja sekoita juuri ja juuri tasaiseksi. Kaada joukkoon lopuksi vichy ja kääntele pannukakkutaikinan joukkoon. Jos käytyt mustikoita tai suklaata pannukakuissa, sekoita ne nyt taikinaan.

Paista pannukakkuja pannulla keskilämmöllä. Paistaminen onnistuu hyvin pinnoitetulla pannulla ilman öljyä, tai valurautaisella/muulla pannulla öljyn kanssa. Minä en koskaan käytä öljyä pannukakkujen paistamiseen - lopputulos on todella hyvä ilmankin.

Pannukakun voit kääntää ympäri, kun sen pintaan on muodostunut reilusti ilmakuplia ja reunat ovat hieman kypsyneet. Paista toiselta puolelta kypsäksi.

Tarjoa haluamiesi täytteiden kanssa.


ps. joko seuraat Urbaani vegendaa instagramissa? Sieltä löytyy jatkuvasti lisää reseptivinkkejä ja -ideoita!

Ei kommentteja