Vegaaniset välipalat vauvoille ja taaperoille

Leipiä, puuroja, pannukakkuja, makeita piirakoita ja smoothieita - nyt olisi tarjolla lista 13 välipalasta, jotka soveltuvat loistavasti vauvoille ja taaperoille! Reseptit sopivat yhtä hyvin myös aamupaloiksi, ja meillä usein tehdäänkin aamupalaa niin, että ylijääneet voi syödä myös välipalana. Tämä lista tarjoaa vaihtelua perheen välipalahetkiin!

Huomasin eräänä päivänä, että blogini on itse asiassa pullollaan reseptejä, jotka sopivat vauvoille loistavasti, kunhan jättää suolan pois tai lisää sen vasta jälkikäteen aikuisen annokseen. Arkea helpottaa kovasti, kun ei tee erikseen vauvan ruokaa ja aikuisten ruokaa, vaan kaikki syövät samoja ruokia, ehkä vähän eri lisukkein.

Listasta löydät linkit resepteihin, sekä muokkausohjeet kuhunkin reseptiin, jotta saat niistä vauvoille sopivia. Spoiler alert: useimmiten kyseessä on pelkkä suolan poisto tai kanelin vaihto ceyloninkaneliin. Lue kommentit silti huolella, niin osaat valmistaa pienokaiselle varmasti sopivaa ruokaa.

VÄLIPALARESEPTEJÄ VAUVOILLE JA TAAPEROILLE



Muokkaa näin: käytä ceyloninkanelia. Tavallisessa kanelissa on kumariinia, eikä se siten sovi alle 1-vuotiaille lapsille.

Muokkaa näin: käytä ceyloninkanelia. Tavallisessa kanelissa on kumariinia, eikä se siten sovi alle 1-vuotiaille lapsille. Jätä reseptin suola pois. Korvaa kasviperäinen kermavaahto kookoskermalla: säilytä kookosmaitopurkkia yön yli jääkaapissa. Lusikoi maidon kovettunut osa kulhoon ja vatkaa ilmavaksi vaahdoksi. Mausta halutessasi aidolla vaniljalla.

Tämä resepti soveltuu vauvoille sellaisenaan. Huom! Postauksen aloituskuva on tämän reseptin taikina paistettuna kakkuvuoassa.

Muokkaa näin: jätä reseptistä suola pois. Paista vauvalle pienikokoisia pannukakkuja haluamasi määrä. Lisää lopputaikinaan hieman vähemmän suolaa kuin resepetissä neuvotaan, ja paista lopputaikinasta aikuisille pannukakkuja. Valitse nesteeksi vauvalle sopiva kasvimaito, kuten luomukauramaito, jota ei ole vitaminoitu, tai käytä äidinmaitoa



Muokkaa näin: käytä ceyloninkanelia. Tavallisessa kanelissa on kumariinia, eikä se siten sovi alle 1-vuotiaille lapsille. Jätä reseptistä pois suola ja vaahterasiirappi. Valitse nesteeksi vauvalle sopiva kasvimaito, kuten luomukauramaito, jota ei ole vitaminoitu, tai käytä äidinmaitoa.

Muokkaa näin: käytä ceyloninkanelia. Tavallisessa kanelissa on kumariinia, eikä se siten sovi alle 1-vuotiaille lapsille. Jätä reseptistä pois suola. Valitse nesteeksi vauvalle sopiva kasvimaito, kuten luomukauramaito, jota ei ole vitaminoitu, tai käytä äidinmaitoa.



Muokkaa näin: jätä reseptistä pois suola ja vaahterasiirappi. Valitse nesteeksi vauvalle sopiva kasvimaito, kuten luomukauramaito, jota ei ole vitaminoitu, tai käytä äidinmaitoa. Huom! Reseptissä käytetään piparkakkumaustetta, jossa on vähän kanelia. Itse kanelin määrä on kuitenkin todella pieni tässä reseptissä, mutta jos haluat olla superhuolellinen, voit sekoittaa itse mausteseoksen: ceyloninkanelia, inkivääriä, neilikkaa ja pomeranssia.

Muokkaa näin: käytä ceyloninkanelia. Tavallisessa kanelissa on kumariinia, eikä se siten sovi alle 1-vuotiaille lapsille. Jätä reseptistä pois suola sekä sokeri. Valitse nesteeksi vauvalle sopiva kasvimaito, kuten luomukauramaito, jota ei ole vitaminoitu, tai käytä äidinmaitoa.

Muokkaa näin: jätä reseptistä suola pois. Paista halutessasi näkkäriä hiukan lyhyemmän aikaa, jolloin leipä jää pehmeämmäksi.



Muokkaa näin: jätä reseptistä suola pois.

Muokkaa näin: jätä reseptistä suola pois. Voit halutessasi jättää hampunsiemenet lisäämättä, tai vaihtaa ne esim pähkinärouheeseen tai haluamiisi hiutaleisiin. Siemeniä ei suositella alle 1-vuotiaille lapsille.

1-VUOTIAASTA ETEENPÄIN



Resepti sisältää pellavansiemeniä ja seesaminsiemeniä. Siemeniä ei suositella alle 1-vuotiaille lapsille, mutta tämä on loistava ja terveellinen resepti sitten, kun alatte käyttää niitä!

Resepti sisältää pellavansiemeniä ja lehtikaalta. Siemeniä ei suositella alle 1-vuotialle lapsille, eikä lehtikaalta (nitraatin vuoksi), mutta tämä resepti sopii loistavasti lapsiperheeseen, kun ruokavalioon voi lisätä siemeniä ja lehtivihreitä!

Mitä kokeilisit näistä ensimmäiseksi?

Ei kommentteja